pondělí 31. října 2011

INTERVIEW: TOP ČEŠTÍ MAKE-UP ARTISTÉ, MARGITA SKŘENKOVÁ

Kdo stojí za bezchybnými tvářemi českých i mezinárodních celebrit na obálkách módních časopisů? Díky komu oplývají topmodelky nadpozemskou krásou? Zajímá vás, jací jsou přední čeští make-up artisté? V novém seriálu představujeme první z těch nejlepších, Margitu Skřenkovou, která nám poskytla exkluzivní rozhovor.

Margita Skřenková
Margita Skřenková pracuje jako make-up artistka a hair stylistka už více než 14 let. V jejím portfoliu naleznete reklamní spoty, spolupráci s mnoha českými módními návrháři nebo tituly Elle, Dolce Vita, Marianne, Marie Claire, Žena a život, ad. V současnosti je ambasadorkou značek Givenchy a label.m - Tony&Guy. Z aktuálních projektů jmenujme make-up supervizi na letošním Designblok Dreft Fashion Weeku nebo líčení soutěžních setů Czech & Slovak Hairdressing Awards.

Nezbytná první otázka, jak to všechno začalo?
K práci vizážistky jsem se před 15-ti lety dostala přes svou rodinu. Moje mamka tehdy pracovala ve firmě, která dělala kurzy pro kosmetičky, vizážistky a kadeřnice. Protože věděla, že ráda maluju a miluju MTV, přihlásila mne do jednoho z kurzů a tím se celá moje kariéra odstartovala.

V začátcích tě tedy inspirovala kultura MTV. Co tě baví a kde bereš nápady dnes?
Mám spoustu vzorů a inspirací, těžko vybrat jen jeden nebo pár ... Ráda prohlížím modní časopisy, české i zahraniční.  Pozoruji lidi, jejich styl, vztah k práci. Sama hledám způsoby, jak tu či onu věc udělat lépe než minule. To všechno je inspirace, která posouvá dál. Vytvořit na "place" to nejlepší možné ve spoluprácí s ostatními, třeba i z ničeho.

Řídíš se aktuálními trendy nebo jsou nějaké základní a zásadní prvky v líčení, kterých se držíš?
Trendy samozřejmě sleduju, i když je nutné si přiznat, že všechno se pořád točí dokola. Ale ano, pokud je v trendu oranžová pusa a já ji můžu použít do nějaké fashion story, ráda se svezu s trendem. Nicméně v sezónním make-upu nejsou pravidla, která mě svazují.

Tři základní kosmetické produkty, bez kterých se neobejdeš, jsou ... 
Jenom tři ?! Pokud bychom chtěli s minimem produktů udělat "z brambory pomeranč", tak by to byla kvalitní báze, kleštičky na řasy a pigment resp. multilíčidlo.

Existuje kosmetická chyba, kterou kolem sebe vidíš dennodenně?
Nesprávně vybraný odstín make-upu, hory a hory řasenky a špatně vytrhané obočí.

Co by si měli vzít k srdci čeští muži? Existuje produkt dekorativní kosmetiky, který by podle tebe měli používat i pánové?
Čeští muži, a možná i ti zahraniční, mají problém si přiznat, že starost o pleť není zženštilá věc. Takže alespoň důkladné čištění a hydratace by měly být základní věci. Vždyť zuby si chlapi taky čistí ... aspoň doufám! A potom možná nebudou potřebovat žádný speciální produkt dekorativní kosmetiky. Tedy pokud nejdou na focení.

Vezměme to z opačného konce, co v současných trendech neuznáváš, co se ti nelíbí, čeho se vyvarovat?
Těžko říct, co neuznávám nebo se mi nelíbí...trendy jsou od toho, abychom se jimi inspirovali. Nemusíme je bezduše kopírovat. Vybírám si prvky, které se mi líbí.

Platí, že drahé produkty jsou lepší než ty levnější z drogerií?
Ano i ne ... samozřejmě záleží na produktu. Bohužel musím říct, že co se týče třeba make-upů, rozhodně se vyplatí sáhnout po dražších značkách. Bohužel ty z drogerie z velké většiny nejsou příliš kvalitní. A to platí pro konzistenci, složení a nabízenou škálu odstínů. Dobrý, kvalitní a správně vybraný make-up udělá 70% práce za vás, což je k nezaplacení zejména pro ty, kteří s make-upem začínají nebo nemají mnoho zkušeností. Na druhou stranu existují přípravky za pár korun, které dokáží divy. Například Blistex v modrém kalíšku spraví rozpraskané rty snad do minuty a každý druhý klient se zeptá, co jsem jim to právě nanesla na rty. 

Podle mého názoru se v oboru pohybuje spousta lidí, kteří by se raději měli věnovat něčemu jinému. Sleduješ po očku konkurenci?
Mám stejný názor. Ne každý, kdo si udělá kurz vizážisty, může říct, že to umí. Je to otázka talentu, zkušeností, schopnosti pracovat v týmu a schopnosti naslouchat názoru druhých, stejně jako umět si přiznat chybu. Každému z nás se někdy něco nepovede, nejsme 100% spokojení s tím, co jsme vytvořili. Ale to jsou věci, které nás můžou posunout. Ale pokud chcete konkrétní jména, tak Matúš Tóth s Ivankou Tokárskou jsou "dream team".

Jak se vyhýbáš rutině?
Já vážně miluju svoji práci a čím déle ji dělám, tím víc mě baví. Samozřejmě mám dny, kdy se mi vůbec nechce, ale potom mám před sebou tvář a maluju a zase mě to baví. 

Na co se v dohledné době nejvíc těšíš?
Tento rok jsem pracovala opravdu hodně. Vlastně jsem se nezastavila od doby co se mi narodila dcera, což už je víc než 3 roky. Rozhodla jsem se trošku zvolnit tempo a do konce roku budu dělat jen zakázky, ze kterých budu mít radost a užiju si je. Od nového roku mě čeká zase plné pracovní nasazení, ale aspoň budu čerstvá a připravená.

























Foto: archiv tvorby Margity Skřenkové. 

L'ILE AUX ASHBY: PŘEPESTRÁ LIMITKA

Pestrobarevná psaníčka singapurské značky L'ile aux Ashby existují v několika eklektických variantách. Jejich popisky mají za vzor střípky z dětských kaleidoskopů a motivy staré filmové klasiky Fritze Langa z roku 1927 Metropolis. Všechny produkty této značky se vyrábějí pouze v malých limitovaných kolekcích a jsou distribuovány odděleně do různých butiků, aby tím byla podpořena jejich jedinečnost. www.lileauxashby.com

neděle 30. října 2011

INSPIRATION: CATE UNDERWOOD PRO L'OFFICIEL UKRAINE





Titul: L’Officiel Ukraine
Modelka: Masha Kirsanova 
Styling: Julie Pelipas
Foto: Cate Underwood










sobota 29. října 2011

KÉRASTASE CHRONOLOGISTE: NEPOVEDENÁ REVOLUCE

V březnu letošního roku uvedla značka Kérastase novou pokrokovou péči s názvem CHRONOLOGISTE, která si půjčila název a inspiraci v řecké mytologii. „Chronos“ znamená pojem o čase a evokuje tak cestu v čase o několik let zpět. „Logiste“ představuje spojení s vědou, tedy mnohaleté zkušenosti pokrokového výzkumu Laboratoří Recherche Avancée L´Oréal.


Dvě jedinečné složky Perles Chronologiste a Créme Chronologiste se vzájemně propojí až v okamžiku aplikace péče, aby byla zachována celistvost a maximální účinnost vzácných aktivních látek. Vyživující energie hedvábné krémové masky se snoubí s revitalizačními mimetickými kaviárovými perlami, které v sobě uschovávají mocnou koncentrovanou sílu aktivních složek, aby společně vytvořili zdroj bohatství. Složení zní vskutku lákavě. Najdeme v něm: mořskou vodu z Pacifického oceánu, Gluco-Lipidy a Squalane (výživa a ochrana), ceramidy, vitaminy A a E, Madecassoside (vzácné zklidňující extrakty) a již osvědčené látky ze zavedených řad Kérastase. 

Aplikace Chronologiste na domácí použití:
1. Aplikujte vhodnou šamponovou lázeň Kérastase na mokré vlasy. Opláchněte.
2. Pomocí aplikační lžičky naplňte misku Chronologiste maskou Créme Chronologiste po rysku (přibližně 20 gramů). Popřípadě upravte množství podle délky vlasů.
3. Do misky přidejte deset pumpnutí Perles Chronologiste.
4. Smíchejte pomocí aplikační lžičky (není třeba dosáhnout úplného rozmělnění perel).
5. Naneste směs na vlasovou pokožku a do ručníkem vysušených vlasů od kořínků, přes celé délky až po konečky a vmasírujte. Nechte 5 – 10 minut působit.
6. Přidejte malé množství vody, aby se vytvořila pěna a masírujte. Poté důkladně opláchněte, aby ve vlasech nezůstaly žádné zbytky perel.
7. Vlasy upravte jako obvykle.

Chronologiste slibuje změnu již po první aplikaci, tedy obnovu a výživu vlasu. Jaká je realita?


Beauty In Prague INFO: Sada pro domácí použití je krásná, luxusní a velmi vkusně zabalená, od čehož se odvíjí i cena produktu - 2250 Kč. Po přečtení všech informacích v návodu budete mít pocit, že se ve vašich rukou nachází něco zázračného. Aplikace samotná však není určena netrpělivým povahám. Kaviárové perly jsou příliš hutné, a proto po každém zmáčknutí musíte alespoň 10 sekund počkat (perličky se musí rozdrtit a doputovat do aplikátoru), než následně opět vyleze správné množtví. Otrava! Výsledný efekt jsme pak vyzkoušeli na deseti testovaných ženách. Bohužel jediné nadšení projevily klientky, které podlehly záplavě informací, narozdíl od kadeřníků, provádějících celý několika minutový "obřad". Všichni zúčastnění se ve finále shodli na výsledku, který je naprosto srovnatelný s použitím několikanásobně levnější běžné profi masky. Při pozorování jsme navíc zjistili nevhodnost masky na odbarvené-melírované vlasy. Po aplikaci péče Chronologist je totiž velmi těžké je rozčesat. Sada u nás celkově propadla vzhledem k ceně a účinku a především kvůli zdlouhavé a nepraktické aplikaci, při níž jsme ztratili chuť (nejen my, ale i zákaznice) produkt opakovaně použít. Máte-li jinou zkušenost - podělte se s námi. 50%



GIVENCHY: MAKE-UP COLLECTION SPRING 2012

Společnost Givenchy představila kolekci dekorativní kosmetiky pro následující jaro a léto. Po minulém roce, kdy hýřila jedovatými "acid" barvami, nás v příštím roce čekají klasicky rudé rty a nehty v neobvyklé kombinaci s pastelovými očními stíny. Tento panenkovský look doplňují ještě víceodstínové tvářenky a zkrášlující pudr, jenž pojal celé spektrum překrásných barev, které se po jeho povrchu doslova rozprskly.





INSPIRATION: SVERRE DENIS IN "CONTROL"

Model: Sverre Denis 
Styling: Michael Wauman 
Foto: Valentino De Nil



 

SCHWARZKOPF PROFESSIONAL HISTORY & NEW OSIS+ PREVIEW

Ještě před nějakým rokem bychom si nedovedli tuto německou značku představit jako symbol čehokoli soudobého, natož vkusného či luxusního. Schwarzkopf je u nás stále vnímám jako jediná zahraniční značka vlasového stylingu, která byla během minulého režimu (a ještě několik let po něm) dostupná. Jediná, nikoli však nutně kvalitní. Blíží se rok 2012 a je na čase změnit názor na značku jako takovou, protože minimálně v posledních 10 letech zažila znovuzrození a prakticky každé její další produktové uvedení je trefou do černého. Navíc všechny přípravky získaly mladistvý vzhled a především technologicky ultra-moderní textury a účinky.  


Zakladatel společnosti Hans Schwarzkopf uvedl svůj první produkt roku 1903. Jednalo se o ve vodě rozpustný práškový šampon s dnes tak dobře známou "černou hlavou" na obalu. O 24 let později uvedl na trh absolutní novinku, tekutý šampón, a následně získal i patent na první kondicionér. Prvenství pak bylo ještě spousta: první volně prodejný nealkalický šampon, první trvalá zastudena, první šampon v tubě (pamětníkům dobře známá Schauma Créme), první lak na vlasy (předchůdce dnešního Taftu) a mnohé další inovace.


Z našeho pohledu vyniká společnost Schwarzkopf oproti svým konkurentům a především vůči svému největšímu rivalovi, koncernu L'Oréal, prezentací produktů a jejich konečným efektem. L´Oréal nabízí elegantní reklamy, textury, parfemace a obaly s příjemným a lesklým výsledkem, jak je dobrým a někdy lehce nudným zvykem francouzských kosmetických novinek. Schwarzkopf se snaží působit reálně, seriózně, barevně, někdo by snad řekl německy "echt".


Pokud pak existuje konkrétní segment, který je třeba vypíchnout, je to profesionální divize stylingových produktů Schwarzkopf. Ze zákulisí přehlídek nebo módních story víme například o nepostradatelnosti laků na vlasy. Restartovaná řada OSIS+ přináší svěží kampaň, barevně nafocené vizuály, hravost a příjemnou dávku punku. Vážíme si spolehlivosti produktů i odlišné civilnější tváře značky. Přinášíme fotografie nového stylingu; a komu obrázky nestačí - je tu návodné video.


Beauty In Prague INFO: Aktuálně testujeme nový styling OSIS+ Style Shifter. Více informací přineseme následující týden.







INSPIRATION: "FAIRY TALE" OSKARA CECERE

Titul: Vogue Gioiello 
Modelka: Luca Hovrat 
Styling: Fabio Messana & Rossana Mazza 
Foto: Oskar Cecere








pátek 28. října 2011

DOMINGO RODRIGUEZ: TOP CASUAL PÁNSKÝ STŘIH JARA 2012

Kolekce: Domingo Rodriguez Spring 2012
Model: Petar
Foto: Enoake




 

MIU MIU RESORT 2012: ARISTOKRATICKÁ REKLAMNÍ KAMPAŇ

Kolekce: Miu Miu Resort 2012
Foto: David Sims
Lokace: Londýn
Modelka: Guinevere Van Seenus





GARETH PUGH FOR MAC COSMETICS: VELMI TEMNÁ SPOLUPRÁCE

Do každodenní rutiny temného prince světové módy, návrháře Garetha Pugha, patří vanilkový kondicionér na rty MAC, bledý odstín MAC Studio Fix foundation a především černé linky, které Gareth aplikuje na horní i spodní linku oka a u vnějšího koutku je mírně rozmaže prsty. Není proto náhodou, že vznikla limitovaná kolekce dekorativní kosmetiky MAC právě s podpisem Garetha Pugha. 

Návrhář se podílel na designu obalů i samotných produtků, které do jednoho drží v tmavé a nebarevné estetice. Motiv kostky a ostrých hran se opakuje na černém lakovaném balení všech 18ti kousků z kolekce.

Star produkty celého setu jsou jednoznačně metalické oční stíny v barvách mrazivé šedé (inspirací pro barvu byl povrch střelných zbraní) a tlumené burgundské. Na ně navazují sypké pigmenty se švestkovým a stříbřitě měsíčním nádechem. Make-up očí pak doplní ještě šedá a černá tužka a extravagantní trojúhelníkové umělé řasy. Rty pokryjí rtěnky v barvách vroucí ostružiny a popelavé tělové spolu se dvěma lesky, jež kombinují levandulové, šedé a zlaté podtóny. Dalším vrcholem kolekce jsou tři transparentní laky na nehty s metalicky duhovými odlesky.

Do prodeje půjde kolekce Gareth Pugh for MAC Cosmetics pouze v USA, v obchodech bude od 23. listopadu do 23. prosince 2011. Čechy tato kolaborace bohužel mine, ale už v lednu 2012 se můžete těšit na exkluzivní limitku pod taktovkou Daphne Guinness.