Hristina Georgievska |
Hristina Georgievska se narodila v Makedonii a svou profesionální kariéru make-up a hair stylistky započala v roce 1995, když se přestěhovala do Prahy. Zde působí dodnes. Patří mezi neojdvážnější místní umělce ve svém oboru, jako jedna z mála pracuje na avantgardních projektech, jakých je v Čechách stále málo. Z jejich klientů jmenujme Bjork, Condoleezzu Rice či Evu Herzigovou. Podílela se na přehlídkách módních domů Jean Paul Gaultier, Dior, Vivienne Vestwood a pravidelně spolupracuje s časopisy Dolce Vita, Elle, Harper's Bazaar, Marie Claire, Style, ad. Mezi komerčními kampaněmi v Hristinině portfoliu nalezneme společnosti ČSOB, Coca Cola, Ford, Nokia O2, Škoda, Redken, Schwarzkopf, Max Factor a mnoho dalších.
Zpočátku jsem strašně ráda líčila kamarádky. Moje záliba vygradovala jednoho dne ráno, kdy jsem si řekla „chci být make-up artistka“. Dál jsem se už jen soustředila na svůj cíl. V začátcích mi pomohli fotografové, se kterými jsem dělala fototesty modelkám, pak následovaly časopisy, komerční zakázky, atd.
Domnívám se, že práce jako taková se příliš neliší. Před patnácti lety také existovaly časopisy, přehlídky a modelky. Jiný je spíš typ a způsob líčení. Dříve se z modelek dělaly panenky a vše bylo přehnané. Krása musela být vidět už z dálky. Dnes se soustředíme na zajímavou osobnost, podtrhujeme přirozený šarm a nežeme se za nesmyslnou dokonalostí. Zkrátka vytváříme osobnost, ne přesné míry. A tak se myslím utváří dnešní svět ve všech oblastech. Jsme přesyceni konzumem a hledáme něco zvláštního, jedičného a nevšedního.
Kdo tě profesně inspiruje?
Ze světových make-up artistů určite Kevin Aucoin, jeho tvorba byla nádherná, ten už ale mezi námi bohužel není. Každodenní inspirací jsou pro mě lidi kolem, týmy, se kterými spolupracuju, a fotografové. Právě ti vás totiž můžou posunout nejdál. Snová spolupráce je například s Annou Mrázek Kovačič nebo duem Radka & René.
Je v Čechách velká konkurence?
Popravdě nemám příliš času zkoumat, co dělají ostatní. Soustředím se na svou práci a rodinu. Jediné chvíle, kdy sleduju, kdo, co a jak líčí, jsou během focení, když čekám, až na mě přijde řada. Tehdy vezmu do ruky časopisy a prohlížím si výtvory ostatních.
Lze líčení, tvorbu make-upu považovat za umění?
Ve spoustě případech ano a ve spoustě případech ne.
Baví tě práce vizážistky stále jako na začátku kariéry, resp. jak se vyhýbáš rutině?
Líčení mě rozhodně neomrzelo, pokud je zakázka tvůrčí, zkoušejí se nové věci, tak není nic lepšího. Samozřejmě, že někdy je to rutina, ale já svou práci miluju se vším, co k ní patří.
Řídíš se trendy nebo jsou základní pravidla líčení, která nikdy neopouštíš?
Jsou základy a moje osobní "triky", kterých se držím, protože vždy fungují. Až na ně se pak nabalí prvky z aktuálních trendů.
Tři základní kosmetické produkty, bez kterých se neobejdeš, jsou ...
Eight Hour Cream od Elizabeth Arden, tekuté tvářenky Benefit a černý monostín Bobbi Brown.
Rtěnka nebo lesk na rty?
Jak jsou na tom s make-upem místní ženy? Vidíš kolem sebe nějaké chyby?
Špatný výběr tekutého make-upu. Často na nás pak koukají jinak barevné obličeje a krky. Dále spousty tvářenky, kterou ženy aplikují snad až za uši. A vůbec se ještě často vidí předrevoluční modré oční stíny a tužka na rty tmavší než rtěnka. Existuje ale čím dál více žen, které se líčí krásně.
Jaký trend v líčení by se uz nikdy neměl vrátit?
Určité místo se v určité situaci najde prakticky pro cokoli. Navíc se trendy pořád točí dokola. Pozitivní je, že se zlepšují materiály, textury i úprava produktů. Nicméně tmavá tužka na rty v kombinaci se světlou rtěnkou je peklo.
Zanedbávají něco čeští muži?
Nevidím to černě, možná bych odporučila lepší střih a úpravu vlasů.
Je produkt dekorativní kosmetiky, který by podle tebe měli muži používat?
Dekorativní kosmetika myslím není nutná.
Naopak: je v mužské péči něco, co ti přijde příliš?
Nemám ráda přehnanou metrosexualitu. Libí se mi přirození a uvolnění muži, a to v mých očích s přehnaným šlechtěním nejde dohromady.
Platí, že drahé produkty jsou lepší než ty levnější z drogerií? Pokud ne, existuje nějaký tebou oblíbený příklad levného a výborného kosmetikého produktu?
U většiny produktů platí, že za kvalitu se platí. Ale například u laků na nehty často platí pravý opak. Stejně tak u řasenek miluju ty velmi dostupné Max Factor, Maybelline nebo L'Oreal.
Jedna rada, kterou bys lidem mohla dát ohledně make-upu?
Je jich spousta. Vždy používat kleštičky na řasy, vždy se večer odlíčit a použít hydratační krém.
Co nás v make-upu čeká příští sezónu?
Prim bude hrát ženskost a smyslnost.
Kdybychom od Tebe chtěli jednorázově nalíčit na slavnostní akci, jaká je prosím cena?
Mezi 3000 Kč a 6000 Kč za "hlavu". Částka se liší podle počtu lidí, podle příležitosti i podle použitých produktů.
Co považujes za vrchol své kariéry?
Vždycky jsem byla zamilovaná do Jeana-Paula Gaultiera. Měla jsem s ním možnost pracovat, když měl přehlídku na Pražském hradě a nemohla jsem z něho spustit oči. Cením si i mnoha dalších zakázek, ale on mě napadl jako první.
Máš nějaký vysněný job?
Chtěla bych se podílet na přípravě kolekce make-upu, na výběru a vytváření barev a konzistencí. To by mě opravdu bavilo ... za sny se ale neplatí, že? (smích)
Více naleznete na www.hristinageorgievska.com
Foto: Archiv tvorby Hristiny Georgievske.
Žádné komentáře:
Okomentovat